Informatie over cyberpesten

Bekijk de video van Nina over Cyberpesten. Helaas komt dat vaak voor. We geven ook tips wat je kunt doen als je gepest wordt of als je iemand kent die gepest wordt.

Hoe ga je ermee om?

Cyberpesten is gepest worden via het internet. Schaam je niet en praat erover met bijvoorbeeld een ouder of iemand anders die je vertrouwt en die goed kan luisteren.

Wat kun je doen tegen online pesten?

Als je gepest wordt online is dat heel vervelend. Praat er altijd over met iemand die je vertrouwt en naar jou wil luisteren.

Je kunt wel wat dingen doen om jezelf online beter te beschermen. Hierbij een aantal tips:

Bron: Mediawijsheid

Daarnaast zijn er veel websites waar je terecht kunt voor meer informatie en tips én is er de Kindertelefoon als je met iemand anoniem wilt bellen of chatten.

Kindertelefoon

Speciaal voor kinderen is er de Kindertelefoon. Je kunt elke dag tussen 11:00u – 21:00u gratis bellen of chatten als je ergens mee zit. Het Klokhuis heeft er een video over gemaakt.

Website Kindertelefoon

Pestweb

Op de website Pestweb kun je heel veel informatie vinden.

Website Pestweb

Meldknop

Als je op het internet wordt lastiggevallen is er ook een Meldknop, dit is in samenwerking met de politie.

Website Meldknop

Het Klokhuis

Het Klokhuis heeft een serie gemaakt over pesten. Handig om deze website en de video’s te bekijken! Bekijk bijvoorbeeld deze:

Website Klokhuis

Gepest worden is natuurlijk helemaal niet leuk, toch sluiten we graag af met een grappig filmpje van Het Klokhuis: Het Klokko Terugpest Team.

Aanmelden voor onze nieuwsbrief?

Klik hier