Regelingen voor kinderen en ouders

Als je een Stadspas hebt dan kun je gebruik maken van veel regelingen voor jouw kind. Bijvoorbeeld het aanvragen van gratis sportlessen en culturele activiteiten, of uitjes. We zetten de mogelijkheden op een rij.

Stadspas

De Stadspas met groene stip kun je aanvragen als je een laag inkomen en weinig vermogen hebt en woont in Amsterdam of Weesp. Met de Stadspas kun je veel korting krijgen op musea, zwemmen en theatervoorstellingen. Daarnaast heeft de Stadspas ook acties voor eten en energieverbruik, kun je een gratis identiteitskaart aanvragen en kun je met korting naar de dierenarts voor je huisdier.

Uitjes, sport en activiteiten

Uitjes voor kinderen

Cursussen voor kinderen

Jeugdfonds Sport en Cultuur

Je kind kan gratis sporten of culturele activiteiten doen als bijvoorbeeld dans- of tekenles.

Pak je kans

Er zijn veel verschillende regelingen, om ouders in Amsterdam tegemoet te laten komen in kosten.

Alle regelingen

Uitgelegd in zes talen

Gratis laptop

Ook kunnen kinderen tussen 10-18 jaar in aanmerking komen voor een gratis laptop van de Gemeente Amsterdam.

Gratis tablet of laptop bovenbouw basisschool

Gratis tablet of laptop middelbare school

Regelingen voor ouders en kinderen

Er zijn verschillende regelingen voor kinderen, bijvoorbeeld Kindtegoed en Scholierenvergoeding.

Naar de website

Op de website van het Nibud kun je meer lezen over alle regelingen die er voor ouders zijn.

Naar de website

Gratis hulp bij aanvragen van de regelingen?

Wil je iemand die met je meekijkt en je helpt? Ga dan langs bij het Buurtteam. Ze zitten op veel plekken in de stad.

Naar Buurtteam Amsterdam

Aanmelden voor onze nieuwsbrief?

Klik hier