Week 4: Vrije tijd

De school voor ouders – Basis

Week 4: Vrije tijd

Welkom bij De school voor ouders. Dit is week 4. Veel plezier!

Voor begeleiders:

Lesplan bij week 4

Kaartjes bij week 4

Presentatie bij week 4

1e. De luisteropdracht: Hobby’s en interesses

Nesma, Johanna en Stijn drinken een kopje koffie en praten over hun hobby’s en interesses.

Nesma:                    Stijn, jij houdt toch enorm van koken of niet?

Stijn:                         Ja, ik vind koken heel leuk. Ik maak elke dag een nieuw recept. Ik voetbal ook graag. En jij, waar houd jij van?

Nesma:                    Je kan me wakker maken voor een goed boek! Ik vind lezen heel ontspannend. En jij Johanna? Wat vind jij leuk om te doen?

Johanna:                 Ik houd van tuinieren, heerlijk bezig zijn met je handen en in de tuin ruikt het zo lekker met de geuren van de bloemen en planten. Ik ga ook veel wandelen in de natuur.

Stijn:                          Oh tuinieren is niets voor mij! Ik hou van sporten en ik ben niet zo handig.

Johanna:                 Oh dat heb ik met lezen. Ik vind lezen saai. Ik wil alleen maar slapen als ik een boek lees.

Nesma:                    Wat interessant dat we zo anders zijn, maar ik hou ook enorm van balsporten, hoor. Voetballen met mijn dochters vind ik heel leuk. Zijn jullie muzikaal? Ik helemaal niet en dat vind ik erg jammer.

Johanna:                 Ik vind zingen leuk. Ik zing in een koor. Alleen voor de lol, zo goed ben ik niet. Ik hou van de liedjes van Adele. Je kan een keer meedoen Nesma, om te proberen? Misschien gaat het wel heel goed. En jij ook Stijn, we kunnen altijd meer mannelijke zangers gebruiken.

Stijn:                          Ik hou ook van zingen. Ik vind het heel leuk om te doen en ik oefen elke dag. Ik kom graag een keer kijken bij het koor.

Nesma:                    Als jij gaat, Stijn, dan ga ik ook mee!

2. De luisteropdracht: Wat doe je dit weekend?

Anna:                         Hoi Kim, hoe gaat het?

Kim:                           Hai Anna, het gaat super! Hoe gaat het met jou?

Anna:                         Met mij ook prima. Heb je plannen voor dit weekend?

Kim:                           Ja, ik ga op zaterdag met mijn gezin naar de verjaardag van mijn zus. Zondag spelen we spelletjes en maken we samen pizza.

Anna:                         Oh wat heerlijk! Ik ga dit weekend wandelen op de Veluwe. Voor de rest ga ik lekker niksen of een boekje lezen op de bank.

Kim:                           Ook een heerlijk plan. Zullen we volgend weekend samen iets doen, Anna?

Anna:                         Ja, leuk! Zullen we op zaterdag uit eten gaan en daarna naar de film?

Kim:                           Oh goed idee! Er is een nieuw Italiaans restaurant dat ik wil proberen.

Anna:                         Dan doen we dat. Tot volgende week!

Kim:                           Ja, tot dan. Fijn weekend!

Anna:                         Jij ook!

Websites bij deze week

Je kunt bijvoorbeeld oefenen op Steffie.nl:

Blijven oefenen:

www.oefenen.nl

oefenen.nl/programmas/taalklasnl-1/

Onderdeel 4 van 10.

Aanmelden voor onze nieuwsbrief?

Klik hier