Opdracht 4: Presentatie maken

Welkom bij Cyberschool! (VO)

Opdracht 4: Presentatie maken

Stap 1: Open het PowerPoint document

Download nu eerst je PowerPoint document en sla het op in je mapje. Vul je voornaam en je leeftijd in.

Download het PowerPoint bestand

Stap 2: Antwoorden kopiëren

Ga naar je eerdere Word document. Kopieer alle antwoorden van je Word document naar je PowerPoint document. Gebruik daarvoor de sneltoetsen: Selecteer wat je wilt kopiëren. Control + C en ga naar de plek in PowerPoint waar je het wilt plakken en toets Control + V in.

Uitleg over sneltoetsen

Stap 3: Afbeeldingen plakken

Ga naar je mapje met afbeeldingen. Plak de foto’s op de laatste pagina in PowerPoint “Hoe ziet je school eruit?” Ga op de plek staan waar je de foto’s wilt hebben en sleep ze daarnaar toe. Of kopieer eerst je foto vanuit het mapje door er op te klikken en met je rechtermuisknop te kiezen voor kopiëren (of sneltoets Control + C). Vervolgens ga je naar de plek in PowerPoint waar je de foto wilt plakken. Met je rechtermuisknop kies je voor plakken (of sneltoets Control + V)

Stap 4: Opmaak

Staat alles erin? Dan is het tijd om naar de opmaak te kijken. De opmaak is hoe de tekst eruit ziet. De kleur, het lettertype, de grootte, de titel en kopjes, opsommingen, etc.

Kies een lettertype dat je mooi vindt. Wil je de titels een andere kleur geven, doe dit dan. Maak de titels dikgedrukt en geef het zo vorm dat je het mooi vindt en het goed leesbaar is.

Stap 5: Presentatie maken

Maak nu een diavoorstelling. Je mag mooie overgangen maken, of zelfs animaties als je dat leuk vindt. Bekijk daarvoor de video van Duane hieronder. Je hoeft de video niet helemaal te bekijken, onder de video staan de tijden wanneer hij wat uitlegt.

Stap 6: Laat je presentatie zien

Laat je presentatie zien aan de begeleider of aan degene die naast je zit. Sla het bestand op!

Tip > Nog niet eerder in PowerPoint gewerkt?

Er zijn drie opties:

Uitlegvideo over PowerPoint, door Duane

Scroll de video door naar wat interessant is voor jou. Hieronder zie je de tijden van de onderdelen.

Tijd Onderdeel in de video
00:00 Introductie
00:35 Bestand openen
01:06 Dia toevoegen
01:53 Tekst kopiëren en plakken
02:44 Lettertype en titels
03:36 Afbeelding toevoegen
04:20 Animaties maken
06:02 Presentatie opslaan
06:18 Diavoorstelling
06:56 Presentatie in LibreOffice

Aanmelden voor onze nieuwsbrief?

Klik hier